top of page
Search
  • Live Lepperød

6 fordeler og 8 ansatte i Bademiljø Henriksen Rørleggerbedrift på Råel

Updated: Apr 5, 2022

Bademiljø Henriksen Rørleggerbedrift har alt du trenger til baderommet og åtte flinke fagfolk som sørger for at du kan renovere badet til markedets beste garantiordning.

Brødre og eiere av Bademiljø Henriksen Rørleggerbedrift. Faglig leder Jan Erik Krämer og daglig leder Torbjørn Krämer.


Den gule Bademiljøbutikken på Råel er en hyggelig nærbutikk og arbeidsplass for dyktige rørleggere som er ute på oppdrag . Rørleggerbedriften er Tønsbergs eldste, etablert som del av Henriksen mekaniske verksted for over 140 år siden. Rørleggerdriften ble skilt fra verkstedet på 1970-tallet. Da overtok rørleggermester Bjørn Krämer driften og flyttet den til det gule huset (som den gang var hvitt) på øvre Råel. I dag er det hans to sønner, faglig leder Jan Erik og daglig leder Torbjørn, som står ved roret.

Daglig leder Torbjørn viser fram den flotte Bademiljøbutikken på Råel.

- Vi tilbyr alt av rørleggertjenester, reparasjoner og utskiftning av varmtvannsberedere, sanitærutstyr, vannstoppventiler mot lekkasje med mer, og er spesielt gode på total renovering av bad. Det er det flere grunner til, forklarer Torbjørn, og lister opp fordelene bedriften tilbyr.


1. Én kontaktperson

Vi setter sammen et fast arbeidsteam med rørlegger, snekker, murer og elektriker osv. Kunden forholder seg kun til én kontaktperson og trenger ikke ringe hver enkelt håndverker som er involvert. Vår prosjektleder styrer hele prosjektet, lager fremdriftsplan og sørger for at badet blir ferdig til avtalt tidspunkt. Vi bruker kun godkjente håndverkere.

2. Krav til dokumentasjon

Det er spesielt viktig at denne typen jobber blir grundig utført og dokumentert. Det er strenge krav til boligeier om å dokumentere alt som blir gjort i boligen. Da stilles det igjen strenge krav til at vi som bedrift kan dokumentere jobben vi gjør. Vi legger for eksempel komplett dokumentasjon på renovert bad inn på boligmappa.no. Akkurat som bilens servicehefte, er boligmappa boligens servicehefte.


3. Unik garantiordning

Skrekkscenariet er at en betaler tusenvis av kroner for renovering av badet og så blir det lekkasje etter første dusj. Vi tilbyr en unik garantiordning med 10 års garanti på tett bad. Dette er en ekte garanti der Bademiljøkjeden sitter med endelig ansvar 5 år lenger enn standard lovverk, dersom utførende bedrift ikke skulle klare å ordne opp. Vi har laget garantibad i 8 år og har ennå ikke hatt noen skadesak som har aktivert garantien.


4. Veiledning og fagkompetanse

Vi kan baderom og rørleggertjenester, og fungerer som rådgiver for kunden i forhold til muligheter og valg. Det er viktig for oss å gjøre kunden oppmerksom på svakheter vi oppdager under andre jobber. F.eks: «Det kan bli en liten lekkasje her som du bør se nærmere på». En kunde som kommer i etterkant og sier: «Hvorfor nevnte dere ikke det sist dere var her?» Det er noe vi ikke ønsker å møte.


5. Flinke fagfolk

Våre rørleggere og fagfolk er spydspisser i virksomheten som sørger for at ting blir gjort på en profesjonell måte og i tide. De er flinke og stabile fagfolk som sørger for et godt resultat og gode tilbakemeldinger. All honnør til våre ansatte.


6. God med mennesker I vår bransje møter vi mange ulike mennesketyper. En rørlegger kan være på fem forskjellige husbesøk på en dag. Da er det viktig å være flink med mennesker og trygg på faget.

Det er lettere å ta kontakt med noen du har tillit til. Folk kommer ofte igjen og ber om å få samme mann neste gang de trenger en rørlegger. Det syns vi er en flott tillitserklæring.

110 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page